جوراب واریس چیست و چرا پس از جراحی لاغری به استفاده از آن توصیه میشود؟
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

افراد بسیاری برای این که این مشکل را در بدن خود رفع کنند، به سراغ استفاده از جوراب های واریس می روند. این جوراب ها گردش خون را در بدن بهبود بخشیده، و از بدتر شدن رگ های واریس جلوگیری می کنند. علاوه بر آن در صورتی که شخصی درد  داشته باشد، می تواند از این جوراب ها استفاده کند. 

بسیاری از پزشکان متخصص لاغری همچون آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح اسلیو معده، بر این عقیده هستند که افراد چاق لازم است قبل از جراحی لاغری اقدام به استفاده از این جوراب ها نمایند. با استفاده از جوراب های واریس، می توان ریسک ترومبوز ورید های عمقی و آمبولی را در فرد چاق کاهش داد. 

اما مسلما در کنار استفاده از جوراب های واریس، لازم است که بیمار فعالیت های بدنی همچون تکان دادن پاها، پیاده روی و ... را نیز داشته باشد. پس اگر بیمار قادر است پیاده روی کند، می تواند به مرور استفاده از این جوراب ها را کنار گذاشته و بهبود یابد. 

استفاده از جوراب های واریس یک هفته اول بعد از جراحی لاغری لازم است، و بهتر است این جوراب ها را به صورت 24 ساعته استفاده کنید. 

فواید استفاده از جوراب های واریس چیست؟

مطالعات نشان داده است که استفاده از این جوراب ها بعد از جراحی لاغری می تواند به میزان قابل توجهی واریس را در بدن انسان کاهش دهد. اما نمی توانیم به صراحت بیان کنیم که تنها استفاده از این جوراب ها، می تواند منجر به از بین رفتن مشکلات واریس در پاها شود. 

هر روشی برای درمان مشکلات بدن، فواید خاص خود را دارد. جوراب ها واریس تیز به ارامی پاها را تحت فشار می گذارند، تا جریان خون به سمت بالا رود. این جوراب ها می توانند جریان خون را بهبود بخشیده، و درد در قسمت ساق پا را به شدت کاهش دهند.

علاوه بر این فواید، استفاده از جوراب های واریس می تواند از لخته شدن خون به خاطر تجمع در یک محدوده جلوگیری نموده و از تورم پاها نیز بکاهند. 





:: برچسب‌ها: دکتر علی امیراحمدی , جوراب واریس , جراحی لاغری ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
shahzAD در تاریخ : 1399/8/16/5 - - گفته است :
دکتر کار شما حرف ندارهههه

/weblog/file/img/m.jpg
خانم طاهریان در تاریخ : 1399/8/15/4 - - گفته است :
هزینه جوراب چقدره؟ از کجا تهیه کنیم؟


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: